(Online) coaching
De workshop, gevolgd door de training, de bij de trainingsprijs inbegrepen coaching, de informatie op de knipkaart en geheugenkaart en het boek biedt voldoende basis. Door frequente personeelswisselingen en een veranderende bezetting, kan het nuttig zijn om samen met nieuwe medewerkers en ZZP’ers implementatie -en opfrismomenten in te plannen. Dat kan op twee manieren: coaching 'on-the-job' of coaching 'online'.
Coaching 'on-the-job'
Tijdens een werkafspraak loopt de coach een deel van de dienst met jullie mee. De gezamenlijke focus ligt hierbij op hoe de gebruikelijke werkwijze aansluit bij de werkwijze die binnen ACTIVA wordt geadviseerd. Daarnaast wordt ingegaan op herstelondermijnende reflexen, die vooral bij de meer uitdagende doelgroepen kunnen optreden. Door gesprekken, oefeningen en feedback worden deze valkuilen inzichtelijk gemaakt, zodat de voor de methode gepaste herstelondersteuning daarvoor in de plaats kan komen.
Coaching online
Is de afstand te groot of kunnen de agenda's niet goed op elkaar worden afgestemd, dan bestaat er de mogelijkheid tot beeldbellen. In dit geval lopen we niet mee tijdens de dienst, maar kunnen vragen vooraf worden voorgelegd die tijdens de beeldbelsessie worden beantwoord en toegelicht. Er is dan ook ruimte voor vragen en suggesties en er kan ook worden geoefend.
Binnen ACTIVA hebben begeleiders verschillende rollen. Het is wenselijk dat het hele team aanschuift en deelneemt, inclusief de deelnemers (cliënten) aan ACTIVA. Zo kunnen vragen van verschillende kanten worden belicht, dus ook vanuit deelnemersperspectief.